Mål og planer for undervisningen

Mål og planer for undervisningen

På Idestrup Privatskole arbejder vi undervisningsmæssigt efter samme fællesmål, og samme undervisningsplaner som i folkeskolen.

Dette betyder, at der i den daglige skolegang arbejdes frem mod samme målsætning og afgangsprøver som i folkeskolen.

Forud for hvert år udarbejdes der årsplaner for alle fag, som den enkelte klasse har.  Derudover udarbejdes der individuelle elevplaner for alle almenelever 2 gange årligt. Elevplanerne tager lige som årsplanerne afsæt i de mål der er for folkeskolen, da vi på IP arbejder efter samme grundlag for undervisningen. For alle elever med særlige behov, udarbejdes der udviklings og handleplaner minimum 1 gang årligt – også her tages der afsæt i fællesmål og de undervisningsplaner der gælder for folkeskolen.